Методична розробка (ТРАКТОРИСТ МАШИНІСТ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОГО ВИРОБНИЦТВА, СЛЮСАР З РЕМОНТУ С/Г УСТАТКУВАННЯ, ВОДІЙ КАТ «С»)

Методична розробка 2016

НОВОАЙДАРСЬКЙ ПРОФЕСІЙНИЙ АГРАРНИЙ ЛІЦЕЙ

К О Н К У Р С

СЕРЕД УЧНІВ З ПРОФЕССІЇ:

«ТРАКТОРИСТ МАШИНІСТ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОГО ВИРОБНИЦТВА, СЛЮСАР З РЕМОНТУ С/Г УСТАТКУВАННЯ, ВОДІЙ КАТ «С».»

РОЗРОБИВ

МАЙСТЕР В/Н:

ПОНОМАРЕНКО І. В.

НОВОАЙДАР 2016

Мета:

Навчальна мета: сформувати, закріпленні та удосконаленні знання уміння і навички, трудової діяльності, спонукати учнів вільно думати й відкрито висловлюватися на певну тему, спрямовувати учнів на стимулювання мислення про зв’язки між окремими поняттями.

Розвиваюча мета: раціональне мислення та творчості, пізнавальної активності та самостійності; уваги, спостережливості; та логічного мислення;

Виховна мета виховання культури навчального процесу; поваги до праці, професії «Тракторист-машиніст с/г виробництва»; моральних якостей учнів як особистостей.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань учнів.

Вид уроку: урок-змагання

Дидактичне забезпечення: плакати: рульове керування трактора МТЗ – 80, начіпна система трактора МТЗ-80, робоче і допоміжне обладнання, пазлові завдання, тестові завдання.

Матеріально-технічне забезпечення: комп’ютерний комплекс, мікрофон.

Література: А. Ф. Головчук, В. Ф. Фролов, О. П. Строков Трактори (1), М. С. Жаров, М. А. Орлов, В. О. Чернишов Трактор 8 – 11 клас.

Порядок проведення.

Вед.1 Добрий день шановні присутні учні, викладачі!

Вед 2 Добрий день майстри виробничого навчання, та гості нашого ліцею!!!

Вед. 1 Щиро вітаємо Вас у стінах Новоайдарського професійного аграрного ліцею

Вед. 2. Сьогодні у нашому навчальному закладі проводиться конкурс між збірними командами груп Трактористів-машиністів. Конкурс складається з теоретичних та практичних завдань і комплексним конкурсом — КВК.

Вед. 1. Було обрано по два учня з групи (курсу) які, набрали вищій результат на тестуванні і діляться на дві командам за курсом навчання — отримуємо дві команди приблизно однаковою підготовки, що забезпечує рівномірне виконання конкурсних завдань і видовищних етапів конкурсу.

Вед. 2. Запрошуємо команди до залу

Команда 1 ______________________________________________

Команда 2. _____________________________________________

Вед. 1. Хочемо Вам представити наше журі

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Вед. 2. Шановне журі! Ви зараз починаєте працювати. Ми Вам побажаємо плідної праці. А команди слухають умови. Збірним командам необхідно було придумати назву команди, девіз і звернення до команди суперників.

Вед. 1. Конкурс 1. Привітання.

Збірним командам необхідно придумати назву команди та девіз.

Назва та девіз. Оцінюється відповідність девізу назвою, оригінальність і артистизм виконання. Максимальна оцінка 5 балів. Журі представляє загальну оцінку за конкурс за п’ятибальною шкалою.

Вед. 2. Слово надається першій команді____________________________________

Другій команді____________________________________________________

Вед. 1. Слово надається журі

Вед. 2. Зараз команди запрошуємо на сцену

Конкурс 2. Розминка.

Умови конкурсу: Команди по черзі ставлять по два питання в жартівливо — серйозній формі пов’язані з професією, сільським господарством, після відповіді суперників пропонують свій варіант відповіді. Час на підготовку 30 секунд.

Вед. 1. Журі оцінює цей конкурс до 5 балів.

Оцінюється оригінальність і правильність відповідей.

Команди розпочали!

КомандаКоманда
Що загального між каструлею сковорідкою та радіатором трактора?

«пароповітряний клапан»

Земля у відпустці.

«пари»

Яка деталь е самою кривою у автомобілі?

«Колінчастий вал»

Яка деталь трактора МТЗ-82 вкрадена зі свиноферми ?

«проміжна опора карданного вала – «порося»

Журі працює над результатами

Слово надається журі____________________________________

Вед. 1. Конкурс 3 Назви дорожній знак:

Кожній команді дається однакове завдання. Дайте назву дорожньому знаку. Завдання готуються на основі правил дорожнього руху, з урахуванням пройденого матеріалу учнями на кожному курсі. Кожну правильну відповідь оцінювати в 1 бал. Бали, отримані учасниками в цьому конкурсі йдуть в особистий залік команди.

Вед. 2. Зараз команди здайте будь ласка відповіді, для підрахування результатів. Середній бал команди заноситься в екран змагань.

Назва команди ____________________________________
3333C:\Users\Игорь\Downloads\3.24.png
Рух забороненоРух тракторів забороненоРух без дистанції ….. м забороненоВ’їзд забороненоРозворот заборонено
1111C:\Users\Игорь\Downloads\1.10.png
Небезпечний поворот праворучВиїзд на набережну або берегТунельСлизька дорогаНерівна дорога
2222C:\Users\Игорь\Downloads\2.6.png
Дати дорогуПроїзд без зупинки забороненоГоловна дорогаПеревага зустрічного рухуПеревага перед зустрічним рухом
4444C:\Users\Игорь\Downloads\4.16.png
Об’їзд перешкоди з лівого бокуКруговий рухДоріжка для велосипедистівРух праворучОбмеження мінімальної швидкості

Вед.1.Слово для підбиття підсумків за 3 конкурс та за змагання взагалі надається журі

Вед.2. Отже приступаємо до четвертого конкурсу. «Збери систему» (пазлів).

19.02.2008 19-23-08_0030.jpg ec0dbb7984a20570dde6c9458e3955ee (1).png ec0dbb7984a20570dde6c9458e3955ee (1).png Командам пропонуються найменування елементів механізму (системи) на окремих листочках. Команди повинні наклеїти елементи в порядку їх положення. Максимальна кількість балів 10.

ec0dbb7984a20570dde6c9458e3955ee.png Вед.1 Команди працюють над завданням, а ми зараз з залом також допоможемо нашим командам. Ми зараз глядачам будемо задавати загадки а ви, якщо знаєте відповідь, піднімаєте руку і ми надаємо вам слово. Якщо правильна відповідь 1 БАЛ зараховується на рахунок одній з команд за вашим бажанням.

ПРИГОТУВАЛИСЯ? Слухайте загадки

Кажуть, що влітку вона смарагдова,

восени — золота, взимку — діамантова.

А насправді вона завжди чорна.

Про що йде мова? (Про Землю)

Вед. 2.

Гострозубий крокодил

По всім полі походив,

Де були його сліди –

Зеленіють там ряди. (Сівалка)

Вед. 1.

З весни і до морозів

З села виходив віл –

Залізним гострим рогом

Копав старанно діл.

Копав, не норовився,

Скибки перекидав,

За літо наробився –

Всю зиму прогуляв. (Плуг)

Вед.2

Помилуйтеся конем:

Серце в нім горить вогнем,

Не годований вівсом

І не битий батогом,

А як полем він іде,

Аж сім борозен кладе. (Трактор)

Вед.1.

Що то за твір, що ні чоловік, ні звір, а має вуса? (Ячмінь)

На городі молода

Пишні коси розпліта,

У зеленії хустинки

Золоті хова зернинки. (Кукурудза)

Вед.2

На городі нога стоїть,

На нозі голова висить.

Куди сонце повертається,

Туди голова нахиляється. (Соняшник)

Вед.1

Живим зерном народжений,

Живу я на землі.

Щодня рум’яним сонечком

Я сходжу на столі. Хліб)

Вед.2.

Сімсот соколят на одній подушці сплять (Соняшник)

Команди закінчили складати пазли.

Вед.2 Зараз журі підбиває підсумки. Шановні члени журі просимо врахувати ті бали, які заробив наші глядачі для команд.

Вед.2 Надаємо слово журі

Вед.1.Наступний п’ятий конкурс «Кросворд» Завдання видається одночасно командам. Час на виконання — 5 хв. Після виконання завдання перевіряються правильні відповіді. Кожна правильна відповідь — 1 бал. Загальна кількість балів йде в залік команди і заноситься в екран

                 
        о         
    ойма 4п      
     о  п  сь    
   орт р  п      
     т 7педаль     
        с  о      
      ессиве    
   10к  а о  о е    
 11п Р  д р  к д 12ш  
13а а  и     14сухарь
 р с  а      к р  
   15карте16р  17датчик 
   а  о Е  е о к  
      18резистор    
        и  о      
        н  н      
      19д20иафрагма   
  г   ц 
 л   и
   а   я
            

По вертикалі: 1. Агрегат, який нагнітає повітря. 3. Огорожа вантажної платформи. 4. Деталь, що підтримує постійний рівень палива в карбюраторі. 8. Агрегат системи охолодження. 9. Механізм, що передає обертання з зміною обертаючого моменту. 10. Матеріал, що використовується при оновленні та постановки машин на зберігання. 11. Земля на «відпочинок». 12. Робоча деталь підшипника. 16. Матеріал, найбільш часто використовуваний для виготовлення ущільнень. 17. Явище, що відбувається в двигуні при ранньому запалюванні або перегрів двигуна. 20. Деталь, що закриває отвір форсунки.

По горизонталі: 2. Нерухома деталь підшипника. 5. Деталь кріплення коромисел ГРМ. 6. Різновид однієї рослини, має свою назву. 7. Деталь, що дозволяє управляти роботою двигуна з кабіни автомобіля. 8. Резервуар для стисненого повітря в гальмівній системі автомобіля. 13. Механізм ходової частини гусеничного трактора. 14. Деталь кріплення клапана ГРМ. 15. Резервуар для масла в системі змащення двигуна. 17. Чутливий прилад, службовець для вимірювання чого – небудь. 18. Деталь системи запалювання (використовується в електронній апаратурі). 19. Робоча деталь бензонасоса.

Вед 2. Зараз журі оцінить відповіді команд.

Вед. 1. Слово надається журі

Вед. 2. Наступний шостий конкурс Кіт в мішку

Учасники команд, по одному підходять до мішка з деталями тракторів і автомобілів, із зав’язамини очима на дотик визначають назву деталі, називають її і виймають з мішка. Журі визначають правильність відповіді. Кожна правильна відповідь — 5 балів. Кожен учасник виконує по дві спроби. Бали, отримані учасниками в цьому конкурсі йдуть в особистий залік, команди і заноситься в екран змагань.

Перелік деталей, що знаходяться в мішку

1. Шестерня масляного насосу
2. Поршень
3. Коромисло
4. Поршневе компресійне кільце
5. Клапан
6. Кришка розподільника запалювання 
7. Гальмівний циліндр
8. Штанга
9. Вантажі регулятора обертів колінчастого вала двигуна
10. Котушка запалювання (бобіна)
11. Карбюратор пускового двигуна
12. Датчик тиску масла (Манометр)
13. Клапанна пружина
14. Шків приводу вентилятора
15. Термостат
16. Вкладиш
17. Сітка маслозаборного фільтра
18. Форсунка
19. Кришка головки шатуна (нижник)
20. Шатун
21. Топливоподкачивающий насос (помпа)
22. Фільтруючий елемент (касета)
23. Центрифуга

Вед.1.

Журі підводить підсумки. Слово надається журі

Вед.2.

Зараз запрошуємо на сцену капітанів команд. Конкурс 7 Виробнича ситуація.

Капітани команд пропонують супернику ситуацію на виробництві.

Наприклад:

  1. Ви працюєте в агрофірмі механізатором. Згідно плану вам необхідно провести щоденне технічне обслуговування на тракторі МТЗ-82. Назвіть, які необхідно виконати операції, щоб провести ЩТО.

Щозмінне технічне обслуговування (ЩТО) проводять у перерві між змінами (через кожні 10 год роботи). Воно передбачає виконання наступних операцій:

  • перевіряють, чи немає підтікань палива, мастила, електроліт та води через з’єднання деталей;
  • доливають отстоенное або профильтрованное паливо в баки дизеля
  • вимірюють рівень масла в картері дизеля і при необхідності доливають масло. Рівень вимірюють не раніше ніж через 20 хв після зупинки дизеля;
  • перевіряють рівень води в радіаторі;
  • зливають конденсат з ресивера пневматичної системи;
  • перевіряють ступінь засміченості очисника повітря дизеля по індикатору на щитку приладів, роботу контрольних приладів, звукового сигналу та освітлення;
  • якщо трактор експлуатувався в умовах підвищеної запиленості повітря, то оглядають і при необхідності очищають захисну сітку радіатора

Вед.1.

  1. Ви на полі сієте пшеницю сівалкою СЗ-3,6, приїздить агроном і говорить вам що потрібно збільшити норму посіву. Як та яким чином ви це зробите.
  • Завдяки збільшення виносу робочої частини висіваючої катушки
  • Завдяки зміни передаточного числа (замінюючи зубові шестерні)

Вед. 2. Оцінюється оригінальність швидкість і правильність відповідей. Кожне питання оцінюється журі до 10 балів. Загальна кількість балів йде в залік команди і заноситься в екран змагань. Капітани готові і розпочинають змагання.

Вед.1. Отже конкурс закінчено. Журі працює над результатами. А зараз просимо переглянути жартівливу сценку ПРО ДАЇшника та ТРАКТОРИСТА

Вед. 2 Зараз запрошуємо на сцену команди молодіжного КВК та членів журі для нагородження команди-переможниці. На цьому наш конкурс завершено.

Вед.1 Бажаємо приємних вражень. До нових зустрічей!!!!!!!

.

Протокол змагань

Назва та номер конкурсуНазва команди
  
Конкурс 1. Привітання. Макс. бал. 5  
Конкурс 2. Розминка. Макс. бал. 10  
Конкурс 3 Назви дорожній знак Макс. бал. 20  
Конкурс 4. «Пазл. Макс. бал. 10  
Конкурс 5 Кросворд Макс. бал. 20  
Конкурс 6 Кіт в мішку Макс. бал. 40 на команду  
Конкурс 7 Виробнича ситуація. Макс. бал. 10  
Загальна сума балів  

Члени журі :

___________ ________________________________

___________ ________________________________

___________ ________________________________

___________ ________________________________

 

Updated: 29.09.2020 — 15:59