Додаток 1
ЗАТВЕРДЖЕНО
наказом директора Новоайдарського професійного аграрного ліцею
№ 116 від 01.09.2020 року
План заходів,
спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню)
в Новоайдарському професійному аграрному ліцеї
на 2020-2021 навчальний рік
Мета:
- Створення у ліцейному середовищі умов недопущення булінгу та відповідного середовища в освітній установі для профілактики та боротьби з негативними соціально-педагогічними наслідками цього явища.
- Формування правосвідомості і правової поведінки учнів, відповідальності за своє життя, розвиток активності, самостійності, творчості учнів, створення умов для самореалізації особистості.
- Формування у педагогів та батьків навичок ідентифікації насильства як у своїй поведінці, так і в поведінці здобувачів освіти з метою формування умінь виокремлювати існуючу проблему.
№ з/п | Захід | Термін | Відповідальні |
Ознайомлення учасників освітнього процесу з нормативно-правовою базою та регулюючими документами щодо превенції проблеми насилля в освітньому середовищі | вересень | ЗНВР, психолог, соціальний педагог | |
Провести ознайомлення ліцейної громади з поняттям «булінг» та оволодіння практичними методами оперативного реагування, запобігання булінгу (висвітлення матеріалів на педагогічних радах, засіданнях методоб’єднань класних керівників, батьківських зборах) | Вересень, постійно протягом року | ЗНВР, психолог, соціальний педагог | |
Розміщувати та оновлювати необхідну інформацію щодо попередження проявів булінгу в закладі освіти | Вересень, постійно протягом року | ЗНВР, практичний психолог | |
Створення інформаційних куточків для здобувачів освіти із переліком організацій, до яких можна звернутися у ситуації насильства та булінгу | Вересень | Класні керівники, практичний психолог | |
Просвітницька робота фахівців соціально-психологічної служби ліцею серед учнівської молоді щодо попередження насильства та булінгу з використанням різноманітних форм роботи, а саме: лекційної роботи, міні-лекцій, круглих столів, бесід, диспутів, годин відкритих думок, усних журналів, кінолекторіїв, організації конкурсів, фестивалів, акцій | Постійно протягом року | Практичний психолог, соціальний педагог | |
Вивчити стан мікроклімату в групах, визначити індекс згуртованості та наявність соціально відторгнених учнів (анкетування, діагностування) | Вересень | Практичний психолог, соціальний педагог, класні керівники | |
З учнями І курсу провести цикл психологічних практикумів з формування позитивних взаємин та формування уміння відстоювати свою честь і гідність за допомогою соціально прийнятної поведінки. | Березень | Практичний психолог, класні керівники | |
Провести батьківські збори (дистанційно) щодо попередження домашнього насильства, ознайомлення з Антибулінговою політикою ліцею та алгоритмом дій у випадках булінгу для всіх учасників освітнього процесу | Вересень | ЗНВР, практичний психолог, класні керівники, майстри в/н | |
Проведення просвітницько-профілактичних заходів (зустрічей, круглих столів, семінарів, тренінгів) із залученням правоохоронних органів, служб соціального захисту, медичних установ, недержавних організацій, ЗМІ. | Постійно | ЗНВР, класні керівники, соціально-психологічна служба | |
Проаналізувати стан справ та посилити індивідуальну роботу з дітьми, які вже скоювали кримінальні правопорушення, та дітьми, які мають ознаки агресивної поведінки. | До 30 вересня, Постійно | Соціальний педагог, класні керівники | |
Провести інформаційно-просвітницьку роботу з батьками та законними представниками дітей, схильних до протиправної поведінки. | До 01 жовтня | Соціальний педагог, класні керівники | |
Створити методичну «скарбничку» щодо попередження булінгу в ліцеї та формування позитивних взаємин між учасниками освітнього процесу. | Вересень | ЗНВР, практичний психолог, класні керівники | |
Консультаційна робота з учасниками освітнього процесу | Постійно протягом року | Практичний психолог | |
Діяльність служби порозуміння «Почуй мене». Вирішення конфліктних ситуацій між учнями (медіація), проведення просвітницьких заходів та впровадження відновних практик (тематичні Кола), заняття з навчання навичок ефективного спілкування та мирного розв’язання конфліктів | Постійно протягом року | Координатор служби порозуміння | |
Продовження навчання медіаторів із числа учнів/учениць ліцею | Січень | Координатор служби порозуміння | |
Організувати перегляд циклу мультфільмів та відео «НІ» булінгу!» | Жовтень, грудень, лютий | Практичний психолог, класні керівники | |
Проведення конкурсів соціальної реклами та інформаційних буклетів з проблем профілактики негативних тенденцій у молодіжному середовищі | Жовтень | Соціально-психологічна служба, класні керівники | |
Організувати «Скриньку довіри». | Вересень | Практичний психолог | |
Провести загальноліцейний фестиваль театрального мистецтва «Ми всі талановиті!». | Листопад | ЗНВР, кервник гуртка, класні керівники, майстри в/н, лідери учнівського Парламенту | |
Провести Family Fest, присвячений Дню матері та Дню сім’ї для батьків | 15 травня | ЗНВР, класні керівники, майстри в/н, лідери учнівського Парламенту | |
Провести загальноліцейний День здоров’я із залученням батьків | Квітень | ЗНВР, класні керівники, майстри в/н, лідери учнівського Парламенту | |
Провести загальноліцейне свято «Парад успіхів року» з нагородженням відмінників навчання, переможців предметних олімпіад, творчих конкурсів, спортивних змагань, лідерів учнівського Парламенту | Червень | ЗНВР, класні керівники, майстри в/н, лідери учнівського Парламенту |
Заступник директора
з навчально-виховної роботи Юлія Полтавська